إعـــــــلان

تقليص
لا يوجد إعلان حتى الآن.

كيف اصبحت مليونيرا من البيتكوين : كيف حولت 2,000$ الى 550,000$ بالاستثمار فى البيتكوين

تقليص
هذا موضوع مثبت
X
X
  • تصفية - فلترة
  • الوقت
  • عرض
إلغاء تحديد الكل
مشاركات جديدة

• كيف اصبحت مليونيرا من البيتكوين : كيف حولت 2,000$ الى 550,000$ بالاستثمار فى البيتكوين

فى عام 2016 بدات الاستثمار فى عملة البيتكوين , اشتريت 5 بيتكوين وكان سعر عملة البيتكوين ايامها 400 دولار بسعر اجمالى 2000 دولار , ومع بداية عام 2017 قمت ببيع 3 بيتكوين بسعر 1000 دولار بسعر اجمالى 3000 دولار وقمت بسحبهم , وال2 بيتكوين اللى سعرهم كان وقتها 2000 دولار قمت باستثمارهم فى العملات المشفره البديله , استثمرت فى عملات كتيره جدا , مثل اللايت كوين والايثيريوم والريبل والدوجى كوين وريبل وداش , لغاية مافى نهاية عام 2017 كنت محقق حوالى 550 الف دولار , وكنت متردد اسحب ولااكمل ( كنت عايز اوصل للمليون دولار ) وبعد تحليل شارت البيتكوين وتحليل العملات المشفره البديله , تحليلى كان شايف ان البيتكوين انهى الموجه التالته الكبيره , وكده حيهبط ويعمل الموجه الرابعه , والموجه الرابعه دايما بتكون معقده سعريا وزمنيا , فممكن تستمر كذا سنه , فقررت سحب ولو نص الارباح , وانا بسحب الارباح لقيت نفسى سحبت الرصيد كله , وتركت مبلغ صغير تحسبا لو وجهة نظرى كانت غلط , سحبت حوالى نص مليون دولار , وتركت حوالى 50 الف دولار فى العملات المشفره البديله , والحمد لله توقعى للقمه كان صح وقرارى بالسحب كان صائب , لان بعد شهر يناير2018 الاسعار ابتدت تنهار جامد جدا وكل اللى دخل فى التوقيت ده خسر جامد .
    المهم انا دخلت بشراكه بالنص مليون دولارمع بعض اصدقائى هنا فى امريكا وطوال عام 2018 كنت مشغول بالشراكه دى والحمد لله الشراكه كانت ناجحه حققت حوالى مليون دولار فى الشركه من حوالى شهر , وطوال عام 2018 كنت بحلل اسعار البيتكوين لغاية مافى شهر ديسمبر 2018 لاحظت موجه خماسيه على البيتكوين بتوحى ببداية الصعود وان القاع كده اتكون , فجهزت حوالى نص مليون دولار وقررت اعاود الاستثمار فى البيتكوين والعملات المشفره البديله مره اخرى , تم شراء 100 بيتكوين على سعر 4000 دولار بمجموع 400 الف دولار (على فكره السعر كان حوالى 3500 فى منصات الانترنت وقت مااشتريت بس انا اشتريت من خارج المنصات والكميه كانت كبيره فاشتريتها على بعض بسعر اغلى ) وكان معايه حوالى 40 الف دولار فى محافظ العملات المشفره قدرت انى احافظ عليهم من السنه اللى فاتت رغم الهبوط الكبير اللى حصل السنه اللى فاتت (كنت بدخل مضاربات سريعه على العملات فى كل تصحيح لفوق , رغم ان الاسعار نزلت لاقل من 10% فى معظم العملات بس قدرت انى احافظ على رصيدى ) .
    وبكده ابقى مستثمر حوالى 440 الف دولار السنه دى , ياترى حقدر احقق نفس النسبه المئويه اللى حققتها فى عام 2017 , فى عام 2017 كنت محقق 27500% (من 2000 دولار كنت محقق 550 الف دولار ) , لو قدرت احقق نفس النسبه السنه دى فده معناه ان رصيدى ممكن يوصل لحوالى 120 مليون دولار (اكيد كل اللى بيقرا المقاله دى ممكن يفتكرنى مجنون , وهوه ده جنون العملات المشفره ) .
    عموما ممكن تتابعوا قسم تحليلات العملات المشفره , وحتتابعوا تجربتى السنه دى بشكل مباشر , ادعولى بالتوفيق , واتمنى ليكم كلكم التوفيق .
    اضغط على الصورة لعرض أكبر.*  الإسم:	* مشاهدات:	1* الحجم:	3.2 كيلوبايت* الهوية:	23
    100 بيتكوين

تم شراء 100 بيتكوين تانيه اليوم بسعر 4000 دولار برضه وبمجموع كلى 400 الف دولار (على فكره السعر فى منصات الانترنت كان حوالى 3400 وفيه منصات كان 3200 ) .
    انا ناوى ابيع الكميه دى مع اول تدبيله , واستمر فى ال100 بيتكوين اللى اشتريتها فى الاول للاستثمار على المدى البعيد .
    اضغط على الصورة لعرض أكبر. 

الإسم:	BTC.png 
مشاهدات:	522 
الحجم:	35.8 كيلوبايت 
الهوية:	97

مَا شَاءَ اللَّهُ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ .
      اللهم بارك له فى رزقه .
      بالتوفيق لك اخى ، انا متابع ليك ومن اوائل المسجلين بمنتداك ، واشتريت عملة ترون لما نبهت عليها .
      ومتابع لقسم تحليلات العملات المشفره بموجات اليوت ويف ، اتمنى ليك التوفيق .
      وبالتوفيق للجميع .

يعمل...
      X